OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA „SZPITALA POWIATOWEGO WE WRZEŚNI” Sp. z o.o. w restrukturyzacji

 

Mając na uwadze zapisy art. 13 ust. 1  i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej „RODO”,  poniżej przedstawiam informacje i  zasady przetwarzania danych osobowych pacjentów przez  „Szpital Powiatowy we Wrześni” sp. z o.o. w restrukturyzacji.

 

Administrator danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest "Szpital Powiatowy we Wrześni" Sp. z o.o. w restrukturyzacji  - reprezentowany przez Prezesa Szpitala  z siedzibą przy ul. Słowackiego 2, 62-300 Września, tel: 61 43 70 500,

 

Inspektor Ochrony Danych

We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Szpital można kontaktować się
z wyznaczonym w tym celu Inspektorem Ochrony Danych na adres email:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; lub pod numerem telefonu: 531-949-132

 

Cel przetwarzania

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Szpital:

  1. na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, tj. w celu zapewnienia opieki zdrowotnej, co wynika z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
  2. w celach statystycznych i archiwalnych

 

Zakres danych osobowych

  1. Zakres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

 

Informacja o obowiązku podania danych

  1. Podanie danych jest obowiązkowe i wynika z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta  oraz  Ustawy o Działalności Leczniczej.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji ww. celów.

Konsekwencją niepodania danych będzie odmowa udzielenia świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej;

 

Dane osobowe mogą być udostępnione:

  1. innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. laboratorium zewnętrznym, kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania);

 

Odbiorcy danych

  1. Dane nie będą przekazywane innym odbiorcom, oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych.

 

Realizacja praw

Posiada Pani/Pan prawo do żądania:

  1. o stanie zdrowia i planowanym postępowaniu medycznym
  2. możliwości zapoznania się z Regulaminem Organizacyjnym Szpitala
  3. wyrażaniu zgody lub odmowy na przeprowadzenie badań lub innych świadczeń zdrowotnych po uzyskaniu odpowiedniej informacji
  4. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
  5. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  6. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  7. prawo do usunięcia danych osobowych;
  8. prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)
  • W celu wykonania praw wymienionych powyżej należy skierować żądanie pod adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres siedziby Szpitala lub osobiście w siedzibie Szpitala.

 

Decyzje podejmowane w sposób zautomatyzowany

  1. Szpital nie będzie stosował wobec Pani/Pana zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

 

Okres, przez który dane będą przetwarzane

  1. Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będą przetwarzane zgodnie z wymogami art. 29 ust. 1 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2017 r. poz. 1318), tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

a. dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,

b.  dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,

c. zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie,

d. skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie -  przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie,

e. dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.

W przypadku dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami dane będą przetwarzane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Szpitala, stanowiących podstawę tego przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (w przypadku danych podanych dobrowolnie).

W przypadku, gdy toczy się spór lub trwa postępowanie, w szczególności sądowe, okres przechowywania będzie liczony od dnia zakończenia sporu lub prawomocnego zakończenia postępowania.