ODDZIAŁY

 

Szpitalny Oddział Ratunkowy

   tel.

PIELĘGNIARKA ODDZIAŁOWA: mgr Jolanta Ostrowska
Specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa anestezjologicznego i intensywnej opieki

 

Telefon alarmowy: 999, 112

Biuro Przyjęć:

61 43 70 596
61 43 70 525

Oddział: sala obserwacyjna 
dyżurka lekarska

61 43 70 528
61 43 70 639

 

Szpitalny oddział ratunkowy (SOR) to jednostka systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne (PRM), która udziela pomocy pacjentowi w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego.

Szpitalny Oddział Ratunkowy z Biurem Przyjęć dysponuje 10 łóżkami w tym: 4 łóżka obserwacyjne, 1 izolacyjne, 2 łóżka resuscytacyjne, 2 łóżka intensywnego nadzoru i 3 pokojami badań. To miejsce pierwszego kontaktu pacjenta ze szpitalem, gdzie zapadają najważniejsze decyzje dotyczące chorego, czyli jego zdiagnozowania, postępowania terapeutycznego lub ewentualnego przekazania do jednostki wysokospecjalistycznej zgodnie z obowiązującymi procedurami. Profesjonalny personel i specjalistyczna aparatura medyczna pozwalają w przypadkach bezpośredniego zagrożenia życia na podtrzymanie i stabilizację czynności życiowych pacjenta.

Stan nagłego zagrożenia zdrowotnego - stan polegający na nagłym lub przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się objawów pogarszania zdrowia, którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub uszkodzenie ciała, lub utrata życia, wymagający podjęcia natychmiastowych medycznych czynności ratunkowych i leczenia (Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, Dz. U. 2006 nr 191 poz. 1410)

Tryb obsługi pacjenta samodzielnie zgłaszającego się do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (TOPSOR) - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia we wrzesińskim Szpitalnym Oddziale Ratunkowym prowadzona jest segregacja medyczna pacjentów TRIAGE, która ma na celu szybsze i sprawniejsze kwalifikowanie chorych w stanie zagrożenia życia i zdrowia do przyjęcia przez lekarza.
W momencie przybycia do SOR pacjent podlega wstępnej ocenie stanu zdrowia przeprowadzonej przez wykwalifikowany i przeszkolony w tym kierunku personel medyczny, a następnie otrzymuje jedną z pięciu kategorii, na podstawie której ustala się pilność przyjęcia.

INFORMACJA DLA PACJENTA DOTYCZĄCA DOKONYWANIA SEGREGACJI MEDYCZNEJ (TRIAGE)

  • Pacjent, który samodzielnie zgłasza się do szpitala pobiera w automacie biletowym numer z TOPSOR (następuje rozpoczęcie pomiaru czasu), przechodzi do poczekalni i oczekuje na wezwanie do rejestracji.
  • Rejestrator wzywa i sekretarka medyczna rejestruje pacjenta w systemie HIS szpitala i wprowadza numer TOPSOR do HIS (dane pacjenta zostają przesłane z HIS do TOPSOR), a następnie pacjent przechodzi do stanowiska triażu.
  • Triażysta przeprowadza wywiad, wstępne badanie i wyznacza priorytet przyjęcia w wyniku, którego pacjent zakwalifikowany zostanie do jednej z pięciu kategorii oznaczonych kolorem.
    Następnie przekierowuje w systemie do lekarza Szpitalnego oddziału Ratunkowego - gabinet nr 2, który decyduje o dalszym postępowaniu diagnostyczno-terapeutycznym.

"Oznaczenia kategorii kwalifikowania pacjentów W Szpitalnym Oddziale Ratunkowym według systemu TRIAGE''

kolor czerwony – oznacza natychmiastowy kontakt z lekarzem
kolor pomarańczowy – oznacza czas oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem do 10 minut
kolor żółty – oznacza czas oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem do 60 minut
kolor zielony – oznacza czas oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem do 120 minut
kolor niebieski – oznacza czas oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem do 240 minut

  • W przypadku pacjenta, który jest przywieziony do szpitala przez ZRM, kierownik ZRM pobiera numerek TOPSOR w automacie biletowym (następuje rozpoczęcie pomiaru czasu) i przekazuje pacjenta do lekarza Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, jednocześnie wydaje kartę przekazania do triażysty/rejestracji.

Osoby, które zostały przydzielone do kategorii pilności oznaczonej kolorem zielonym lub niebieskim mogą być przekierowane ze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego do miejsc świadczeń zdrowotnych z zakresu POZ i Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej z otrzymaną kartą segregacji medycznej (KSM).

Informacje dodatkowe:
SOR udziela całodobowo pomocy doraźnej i zaopatruje pacjentów w stanach zagrożenia życia, świeżych urazach i nagłych zachorowaniach. Pomoc udzielana jest osobom zgłaszającym się do szpitala osobiście oraz przewiezionym przez zespoły ratownictwa medycznego.

Ściśle współpracujemy z pozostałymi służbami ratunkowymi (Straż Pożarna, Policja).

sorsorsorsor

 

KONTAKT

 

 
"Szpital Powiatowy we Wrześni" Sp. z o.o. w restrukturyzacji
ul. Słowackiego 2, 62-300 Września
Tel. Centrala: +48 61 43 70 500
Tel. Sekretariat: +48 61 43 70 590
Fax.: +48 61 43 79 730
e-mail: sekretariat@szpitalwrzesnia.home.pl
skrytka ePUAP: /SzpitalWrzesnia/SkrytkaESP

telefony

tablica

 

 powiat logo nfz logo pacjent nfos logo hope pfz logo

 

ue nfos logo 100 nfos logo 100