Szanowny Pacjencie!
Szpital Powiatowy we Wrześni sp. z o.o. pragnie poinformować o przysługujących prawach i obowiązkach każdego Pacjenta korzystającego z usług zdrowotnych:
- Prawo do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia, niezależnie od okoliczności.
- Prawo do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej przez uprawnione osoby do ich udzielania.
- Prawo do przystępnej i zrozumiałej informacji o stanie zdrowia, rozpoznaniu, rokowaniu i postępach w leczeniu.
- Prawo do wyrażenia zgody lub odmowy jej udzielania na określone świadczenia zdrowotne.
- Prawo do udostępnienia dokumentacji medycznej lub wskazania innej osoby, której ta dokumentacja może być udostępniona na zasadach obowiązujących w Zakładzie.
- Prawo do poszanowania intymności i godności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do zachowania tajemnicy o stanie zdrowia (lekarz może udzielić informacji o stanie zdrowia Pacjenta tylko za Jego zgodą i tylko upoważnionym przez Niego osobom).
- Prawo do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez osobę bliską lub inną wskazaną przez siebie osobę.
- Prawo do kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z osobami z zewnątrz.
- Prawo do udzielenia informacji na temat terapii przeciwbólowej.
- Prawo do opieki duszpasterskiej.
- Pacjent może zastrzec, aby po śmierci nie pobierano z Jego zwłok tkanek, narządów lub komórek w innym celu niż dla ustalenia przyczyny zgonu.
- Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy może zastrzec, aby po Jego śmierci odstąpiono od sekcji zwłok. Sytuacji, w których wola ta nie może być respektowana określone są w art. 24 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.
- Pacjent lub przedstawiciel ustawowy, jeżeli uzna, że prawa zawarte w Karcie Praw Pacjenta zostały naruszone, może zwrócić się z zażaleniem do ordynatora, kierownika oddziału, pielęgniarki oddziałowej lub Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta.
W przypadku niezadowalającego załatwienia sprawy złożyć pisemną skargę do kierownika Zakładu.
Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki Pacjent może złożyć skargę do organu założycielskiego, okręgowej izby lekarskiej, okręgowej izby pielęgniarek i położnych bądź sądu powszechnego.
Przedstawiając Prawa Pacjenta zobowiązujemy jednocześnie do przestrzegania:
- Regulaminu porządkowego naszego szpitala.
- Zakazu spożywania alkoholu oraz palenia tytoniu na terenie szpitala.
- Złożenia do depozytu wszelkich przedmiotów wartościowych.
- Stosowania się do zaleceń i wskazówek lekarza prowadzącego oraz pielęgniarek.
Jesteśmy przekonani, że respektowanie praw i obowiązków pacjenta przez obie strony wpłynie pozytywnie na relacje pacjent - pracownik i przyczyni się do sprawnego przebiegu procesu udzielania świadczeń.
Zarząd "Szpitala Powiatowego we Wrześni" Sp. z o.o.